Frans en Monique met de trein naar Azie

Gezond en wel in Ushuaia

Lieve allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gehoord is er in het midden van Chili een zware aardbeving geweest. Wij zijn er net als velen van jullie enorm van geschrokken en volgen het nieuws zoveel mogelijk. Het raakt ons vooral omdat wij een aantal van de getroffen gebieden hebben bezocht.

Gelukkig voor ons zitten wij nu niet in het getroffen gebied, wij zitten zeker 2000 km zuidelijker. Wij zitten nu in Vuurland, een zeer groot eiland omgeven door fjorden en het ligt helemaal in het zuiden, ook wel 'Fin del Mundo' of 'Eind van de wereld' genoemd.

Wij zitten dus erg veilig en reden tot ongerustheid is er niet. Morgenochtend komt onze boot hier aan en 's avonds vertrekken wij naar Antarctica, dus nog verder naar het zuiden en, voor zover wij nu weten, volgens schema.

De enige zorg die wij nu hebben is, hoe onze reis er na Antarctica uit gaat zien. Wij vliegen namelijk via Santiago naar Paaseiland en het vliegveld van Santiago is getroffen en de kust van Paaseiland is geevacueerd i.v.m. een eventuele tsunami.

Wij wachten dus af, maar gaan ondanks het verschrikkelijke nieuws eerst genieten van Antarctica en realiseren ons dat onze 'zorgen' een schril contrast vormen met de (honderd) duizenden mensen die getroffen zijn.

Groetjes en veel liefs,

Frans en Monique

marion

Fijn om te lezen dat jullie niet in de buurt vande aardbeving waren, ik heb wel aan jullie gedacht hoor, kippenvel nieuws zoiets, arme mensen daar!
wordt je weer even met beide benen op de grond gezet,

groetjes, Marion

sandra

gelukkig zijn jullie ongedeerd gebleven. Wel triest voor de inwoners.

ElsKe

Gelukkig, fijn om van jullie te horen, altijd wel, maar nu helemaal.
Wens jullie veel moois en hoop dat jullie niet al te veel ongemak gaan ervaren van dit natuurgeweld.
Dikke knuffel

Theo

maakte me al een beetje zorgen, gelukkig alles ok

Op naar jullie koude record, 't kan in Antartica -90 °C worden. Trek maar een extra truitje aan.

Inge lambiek

Voor het moment dat je vertrekt: goede reis naar het zuidelijkste der zuiden!

dominique en anja

Fijn dat jullie meteen een goed bericht sturen over jullie wel-zijn. Ook over het vervolg ivm die tsunami die er kennelijk langer over doet om weer ergens voet aan wal te zetten dan zo'n aarbeving. Behouden vaart verder. We blijven jullie volgen!

Chantal

Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Wat erg voor die mensen die het overkomen is. Geniet van jullie verdere reis naar antartica, ben benieuwd naar de foto's en de verhalen

Groetjes

inge

hoi beiden,
fijn dat jullie niks mankeren.
het is idd er voor de mensen die hier wel middenin zaten.
een goede reis verder en pas maar goed op elkaar.
liefs inge (uit een erg regenachtig tilburg)

Marion (Lambiek)

Fijn en goed om te horen dat met jullie alles goed is, moest er natuurlijk ook aan denken! Geniet verder van al het moois and take good care!

Webmaster

Fijn dat het goed met julle gaat.
Geniet maar van de kou op antarctica, hier is ie weer voorbij.
Doe de groetjes aan de pinguins.
Het was weer leuk jullie vreslag te lezen.
XXX

annelies

ik ging er al vanuit dat jullie niet meer in de buurt waren. En gelukkig maar.
Ben wel zeer benieuwd hoe nu verder na Antartica. Ik had er niet bij stil gestaan dat de aardbeving op deze manier nog evt. gevolgen kon hebben. Nou gelukkig is het nog niet zover, eerst de pinguins maar eens bezoeken