Frans en Monique met de trein naar Azie

Tussendoortje in Mendoza, Argentinie

Bij een zeer aangename temperatuur, het begint jullie wellicht de spuigaten uit te komen, schrijft Frans dit bericht in de tuin van ons hostel Savigliano in Mendoza.: een zeer aangename stad, midden in een van de grootste wijngebieden van Argentinië, wel met een woestijnklimaat, aan de rand van het Andesgebergte.

Voor de bergsporters onder jullie: Mendoza is de uitvalsbasis voor de beklimming van de hoogste berg van Zuid-Amerika, de Aconcagua (6962 m). Nico, deze berg is voor ons (in ieder geval voor mij) een “maatje” te groot!

Wij genieten met volle teugen van deze stad, het heeft zeer veel terrasjes, veel groene pleinen en er zijn miljoenen bomen aangeplant om het voor de bewoners (en wij toeristen profiteren ervan) aangenamer te maken.

Het is een van de laatste dagen dat wij kunnen genieten van de tropische temperaturen, want vanaf woensdag duikt de temp. omlaag naar een 10 tot 15 graden (ik hoor sommigen al denken: “eindelijk, geen gezeik meer over hoe warm het is”). Wij bevinden ons dan in San Carlos de Bariloche (ruim 1000 km ten zuiden van Mendoza), het bekendste skioord van Argentinië, midden in een merengebied. Het schijnt dat dit gebied erg veel weg heeft van Zwitserland. In dit gebied hebben Willem-Alexander en zijn Maxima onlangs een “klein” stukje grond gekocht aan een van de vele meren: ben benieuwd of dit een beleggingsobject is dan wel voor de fun (wellicht beide)!

Wij wensen jullie alvast een fijne krokusvakantie met veel leut dan wel wintersportplezier of anderszins: wij genieten dan met jullie mee.

Reacties

Reacties

Peter

Niet leuk dat Frans die ander paal heeft verzet.

Groetjes uit koud Joure.

Frank

Pfff 10 graden, das nog tropisch, hier is het werr min 2, overdag. Inderdaad, wie van jullie is een pondje aangekomen en zat eerst op het andere paaltje?
Heee, geniet en drink met mate op de terrasjes.

ElsKe

Alaaf!
Ben benieuwd naar jullie zwoele Carnavals avonturen over there....

Nico

Hoi hoi Frans en Monique,
Ik zie jullie heerlijk genieten daar, wat een mooie landschappen weer! Frans ik ben met je eens dat 6962 ook voor mij een beetje te hoog gegrepen is!! Dus als je op je reis er eentje net boven de 6000 tegenkomt reserveer die dan maar vast voor ons!! Maar ik maak me wel zorgen om je want zag ik op 1 van de fotos nou een leesbrilletje??? De aftakeling begint bij jou dus ook, dus die berg moeten we wel snel vatten!
Hier is carnaval losgebarsten maar is aan mij niet besteed en aan Paul ook niet dus gaan we vanavond maar naar Avatar the movie! Veel plezier nog daar en zoek een mooie berg uit!
Berggroet van Nico

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!