Frans en Monique met de trein naar Azie

Het aftellen is begonnen…

Ik heb zojuist op onze reisblog gekeken en het duurt nog 17 dagen voor we vertrekken: de spanning begint dus toe te nemen. We zijn nu echt bezig met de laatste loodjes. Dinsdag heb ik een nieuwe dagrugzak gekocht en gisteren zijn we naar Eindhoven geweest om nu eindelijk (je weet wel, de vorige keer lag Frans dwars, of eigenlijk zijn blinde darm.) onze reis in Tahiti vast te leggen: “even rust” is ons devies dan ;).

Gisteravond heeft Frans eindelijk ook ons hotel voor de eerste 2 nachten in Buenos Aires geregeld: na honderden hotels, b&b’s, hostels en appartementen te hebben bekeken sloeg bij hem de twijfel toe (dat heb je met “tweelingen”) en nadat ik gedreigd had “niet mee te gaan” heeft hij de knoop doorgehakt! Voor wie de foto’s van het hotel wil bekijken, het is het “ Hotel Mansion Dandi” in de wijk San Telmo. We hebben dus een plek voor de eerste 2 dagen.

Gisteren ook het visum voor Australië geregeld: het reisbureau (waar wij o.a. het wereldticket hebben geregeld) was vergeten ons te vertellen dat we dat nodig hadden. Gelukkig wees de ANWB ons daarop toen we dinsdag voor ons internationale rijbewijs kwamen. Contact opgenomen met het reisbureau en gelukkig is het nu geregeld. Een visum voor China moet ook nog gebeuren, maar dat redden we niet in Nederland, dus dat gebeurt onderweg wel.

Graag willen wij via deze weg een aantal mensen bedanken voor de kaarten die we gekregen hebben, om ons een goede reis te wensen.

1. Lambiek(st)ers bedankt voor de geluksluchtballonnen (of hoe ze ook heten): geweldig om ons op die manier een behouden reis te wensen. We hopen dat ze nog steeds onderweg zijn en niet een halve stad af hebben gefikt.

2. Dan nu de collega’s van Frans: weten jullie wel wat jullie hebben veroorzaakt hebben met die 6 kilo boeken, 7 kilo snoep, 2½ paar klompen, ingeblikte groente, enz.? Ik heb moeten praten als Brugman om Frans ervan te overtuigen dat dit als grapje bedoeld was en dat jullie echt wel even zonder hem kunnen. Hij was van plan de reis af te blazen, omdat jullie hem zo zullen missen. Gelukkig heb ik dit uit zijn hoofd kunnen praten, maar ik heb wel moeten beloven dat alle cadeaus mee mogen. Voor het eerst van ons leven gaan we het begrip over gewicht mee maken. Scala-ers bedankt!! Ik stuur de rekening wel ;).

Tot slot even de voorlopige planning van onze reis:

Vanaf januari, februari tot medio maart zitten wij in Argentinië, Chili en Antarctica, daarna reizen wij door naar Paaseiland, blijven daar een aantal dagen en vervolgen onze weg naar Tahiti (daar “rusten wij 2 weken uit”). In april zitten wij in Nieuw Zeeland en camperen daar een tijdje rond, eind april vliegen wij door naar Australië en blijven daar ruim een maand “down under”. Via Darwin verlaten wij dit grote eiland en vliegen naar Indonesië (o.a. Bali), bezoeken al hoppend een aantal eilanden om vervolgens naar Hong Kong door te vliegen. Als China het toelaat willen wij nog de wereldtentoonstelling in Sjanghai bezoeken, na een tip van Hans en Ilona. Op 30 juni vliegen wij weer naar Nederland.

Wij houden jullie natuurlijk op de hoogte van onze werkelijke reiservaringen.

Rest ons nog jullie allemaal hele fijne feestdagen toe te wensen en alle goeds voor een geweldig 2010.

Theo

Benieuwd naar de eerste jaloersmakende foto's. Ik houd jullie verrichtingen nauwgezet bij hoor, reken maar.

anneke uit udenhout.

Dag Monique en Frans,
Heb je op school al een heel goede reis toegewenst maar doe het nu nog maar een keer extra voor Frans!!
Geniet van alles wat op jullie pad komt, zo'n reis is uniek!! Hopelijk gaat alles prima! Ik volg jullie reisverslag zeker, hoor!
Liefs, Anneke

Peter

Dag Monique en Frans, wij komen na kerst nog op bezoek voor jullie grote reis.

Groetjes en fijne kerstdagen,
Sietie, Kyra en Peter.

nailchurches@zonnet.nl

Hoi Monique en Frans,
zal ik de nieuwe rugzak helpen dragen?
Een geweldig 2010!
Ria N.

Marina

Hallo Monique en Frans,
Bij deze wens ik jullie een hele goede reis!!!!!
Geniet er samen lekker van en maak maar een hele hoop mooie foto's zodat wij hier lekker jaloers kunnen worden, haha!!!
Alle goed voor 2010!!!!
Groetjes Marina

Dominique en Anja

Hoi Monique en Frans, wij willen jullie een fantastische reis toewensen en voegen als smaakmakertje onderweg de volgende tekst toe.

Recept voor een goed jaar: (werkt ook voor een half jaar...!)

Neem 12 hele maanden.
Haal hier voorzichtig alle bitterheid, haat en afgunst uit.
Hak vervolgens elke maand in 28, 30 of 31 verschillende stukjes en zorg ervoor dat je ze niet allemaal tegelijk bereidt.
Maak de dagen 1 voor 1 klaar met de volgende ingredienten: een snufje geloof, een snufje geduld ene druppeltje moed en een klein beetje inzet.
Voeg aan elke dag een portie hoop, vertrouwen en vriendelijkheid toe en mix door dit ontstane mengsel nog een kort gebed, een korte bespiegeling en een beetje toewijding.
Breng het geheel op smaak met een flinke dosis energie, een snufje geluk, een beetje actie en de nodige humor.
Doe het gerecht in een liefdesschaal en kook dit op een vuur van stralend geluk.
Garneer het gerecht met een glimlach en dien het in grote porties op.
Smakelijk!

Henny, Anita, Lars en Sven

Hoi Frans en Monique,
Wij zijn meteen gaan kijken op jullie reisblog. Wat een onderneming zeg!! Wij zullen jullie reisverslagen zeker bijhouden. Een fantastische reis. Veel plezier en geniet ervan.
Alle goeds voor 2010!
Groetjes Henny, Anita, Lars en Sven

Maartje

De beste wensen voor 2010. Dat het een mooie reis mag worden en alles wat jullie ervan verw88.
liefs Maartje

Pa en Ma

Wat hebben jullie leuke reacties gekregen.
Het zal zeker bijdragen aan een fijne en mooie reis.
Groetjes tot binnenkort.

Dimf van den Heuvel

Vandaag voor het eerst even de website bekeken. Hartstikke leuk!!!
Ik wens jullie een goede start van het jaar en een heel mooie reis.
Groetjes
Dimf

Boy & Lianne

Frans en Monique, we wensen jullie een voorspoedige reis en een ijsvrije start zondag. We zijn benieuwd naar jullie belevenissen en zullen jullie reisverslagen gaarne volgen.
Vreemd gevoel dat jullie zo lang weg zullen zijn.
Veel liefs van Boy & Lianne

marion, canterra

Hoi Monique en Frans,

Heb net hier in geuren en kleuren verteld waar jullie allemaal heengaan en we zijn onder de indruk hoor!
Heel, heel veel plezier, goede reis en ik lees wel wat jullie allemaal meemaken in den vreemde,
groetjes, Marion:)

dominique en anja

Luitjes, wij willen jullie en hele fijne en goede reis wensen... vol met prachtige ervaringen en verrassingen! Hopelijk verloopt het vertrek zonder vertraging en soepel. Niet gaan staan zoenen bij de douane: lijkt ons sneller te gaan...! Ook prettig voor de andere passagiers.
Groetjes en tot later.

arnoud&ellen en kids

he vakantiegangers,

10 januari, het avontuur gaat beginnen........
heeeeeel veel plezier en we zullen jullie belevenissen
op de voet volgen.
Hopelijk hebben jullie vandaag niet teveel last van de sneeuw op Schiphol.

Gr en tot mails Arnoud&Ellen

arnoud&ellen

Ola,

De koffers al gepakt.......geniet nog van de laatste dagen en jullie boffen vrijdag want het is hier heerlijk
weer.

Gr Arnoud

arnoud

de laatste uurtje en alvast goede reis
vanavond nog even nederland-kameroen kijken?
en welcome back....................

gr arnoud en ellen en kids