Frans en Monique met de trein naar Azie

Zomervakantie in Nederland: onze "Tour de Holland"

Zittend in de achtertuin met een lekker glas prosecco genieten wij nog na van onze fietsvakantie in Nederland: de weergoden waren ons gedurende deze actieve vakantie zeer gunstig gezind.

Op zondag 2 augustus lieten wij ons basecamp in Tilliburg achter ons en begonnen wij aan onze 1e etappe Tilburg - Halsteren, fietsknooppunten volgend. Deze dag hadden wij wel de nodige regen te verduren maar in de middag klaarde het op en heeft de zon ons nauwelijks nog in de steek gelaten.

Wij hebben tijdens onze ronde bijna alle provincies bezocht, alleen de provincies Utrecht, Flevoland en Groningen hebben wij links laten liggen. Hoe zagen de etappes er uit?

dag 1. Tilburg - Halsteren, vervolgens 1 rustdag bij de ouders van Monique

dag 3. Halsteren - Brielle

dag 4. Brielle - Noordwijk aan Zee

dag 5. Noordwijk - Bergen aan Zee

dag 6. Bergen - Hippolytushoef (begin afsluitdijk)

dag 7. Hippolytushoef - Joure, hierna volgde 1 rustdag bij de familie van Monique

dag 9. Joure - Darp (Steenwijk)

dag 10. Darp - Zwolle

dag 11. Zwolle - Schaarsbergen (Arnhem)

dag 12. Schaarsbergen - Groesbeek (Nijmegen), hierna volgde 1 rustdag met zwembad&sauna

dag 14. Groesbeek - Boukoul (Roermond)

dag 15. Boukoul - Nuth, hierna volgde 1 rustdag bij de ouders van Frans

dag 17. Nuth - Tilburg, EINDE 'Tour de Holland'

Volgens de fietscomputer hebben wij ruim 1100 km afgelegd onder zeeeer gunstige omstandigheden, wij vonden het fysiek niet zwaar (alleen onze billetjes hebben flink geprotesteerd) omdat wij tijdens elke fietsdag het terras regelmatig hebben bezocht en de inwendige mensch zeer veel aandacht hebben geschonken: dat hoort o.i. ook bij een goede vakantie!

De meeste fietsers op vakantie overnachten op de camping en hebben dan ook de nodige bagage bij zich: wij kozen voor een luxere manier nl. overnachten bij particulieren van de 'vrienden op de fiets'.Twee overnachtingen vonden wij wel zeer bijzonder: overnachten in een verbouwde kas (vroeger gebruikt voor het kweken van bloemen, nu verbouwd in 4 appartementen) en op een verbouwde vrachtboot (alhoewel Monique hiervan niet gecharmeerd was vanwege de zeer vele spinnen).

Onze vakantie zit er bijna op, vrijdag 4 september is onze 1e werkdag, dus willen wij nog volop genieten van de laatste dagen in en om Tilburg en ons meer en meer voorbereiden op onze reis in 2010.

Wij houden jullie op de hoogte, groet,

Monique en Frans

Kees en Anneke

Dag Monique en frans,
Ja, dit is een heeeeeeeeeeeeeeel goede fitnessvakantie geweest!
Leuk verslag, en zoals ik al menig vrienden heb verteld: Nederland is zoooooooooo mooi! Als je het weer mee hebt kun je niets beter doen dan in de buurt blijven!!
Lieve groetjes, geniet nog van je laatste restje vakantie, Kees en Anneke

Theo

Vakantie in Nederland, ok.

Maar ik snak natuurlijk naar de wereld...