Frans en Monique met de trein naar Azie

Update 1.

Nog 6 maanden en 12 dagen voor onze wereldreis begint. Tijd dus om jullie geregeld een update van onze voorbereidingen te geven.

Allereerst nog even ons geplande reisschema voor degene die het nog niet weten.

We vertrekken 10 januari vanaf Schiphol en vliegen dan naar Buenos Aires in Argentinië. We blijven hier enige dagen om te acclimatiseren en hopen dan zaterdag 18 (terwijl ik dit type in de tuin, landt er een libelle op de rand van de laptop.) januari bij Foz de Iquazu aan te komen. Van hieruit trekken we naar Salta, het noorden van Chili. We bezoeken hier onder andere San Pedro de Atacama, dat in de droogste woestijn van de wereld ligt. Ons volgende reisdoel is Santiago, vervolgens Puerto Montt, Bariloche, Calafate, Los Glaciares, Punta Arenas, Torres del Paine en Ushuia. Inmiddels is het dan 28 februari en tijd voor onze cruise naar Antactica.

11 maart arriveren we weer in Ushuaia. Hiervandaan vliegen we via Santiago naar Paaseiland. Na ongeveer 5 dagen op Paaseiland gaan we naar Tahiti. We bezoeken daar 4 eilanden voor we door vliegen naar Nieuw-Zeeland. De planning is daar 4 weken rond te trekken met een camper voor we doorvliegen naar Australië. Voor Australië trekken we 5 weken uit, waarna we naar Bali vliegen.

Na Bali begint de terugvlucht via Hong Kong. We hopen dan nog wat dagen over te hebben, zodat we nog even naar de wereldtentoonstelling in Sjanghai kunnen.

Zo dat is de planning. Maar je weet het van planningen kun je afwijken. Dus om te weten hoe het er echt uit gaat zien, moeten jullie nog even geduld hebben.

Inmiddels hebben we al het een en ander geregeld.

De cruise naar Antarctica is geboekt en het wereldticket is zo goed als rond. Eind juli kan dit de definitief geboekt worden, omdat tickets pas 11 maanden van tevoren ingeboekt kunnen worden. De rondreis op Tahiti hebben we zo’n beetje rond, maar wordt definitief geboekt wanneer het wereldticket vastligt.

Je ziet dat we al een behoorlijk eind zijn. Tot zo ver deze update.

Groetjes Frans en Monique.

Peter

Vanuit het warme Joure een berichtje hierop.

Het klinkt fantastisch, geniet ervan.

Groetjes van Sietie, Kyra en peter.

arnoud en ellen

dat ziet er goed uit.....................

enjoy it

Corine

Hoi hoi,

Nou nou, dat ziet er toppie uit.
Ik kijk al uit naar jullie verhalen tijdens deze reis.

Groetjes Corine

mama José

Het wordt vast een fantastische reis.
In gedachten reis ik met jullie mee.
Veel plezier met de voorbereidingen,dat is ook vast leuk.
Veel liefs José.