Frans en Monique met de trein naar Azie

De eerste reisdag

Om 8 uur ging de wekker en was het tijd om op te staan. Na lekker relaxed te hebben ontbeten en een frisse wasbeurt, waren we klaar voor vertrek. Op ons gemak met de auto naar Dusseldorf, waar de geboekte parkeerplaats aangaf dat hij vol was en onze creditcard niet accepteerde. Gelukkig kon de meneer achter de telefoonknop dit probleem voor ons verhelpen en konden we alsnog de parkeerplaats op.

Eenmaal geparkeerd en een korte wandeling verder bevonden we ons in het luchthavengebouw, natuurlijk zoals gewoonlijk veel te vroeg, zodat we onder het genot van thee met muffin moesten wachten tot de balie open ging. Het inchecken verliep voor ons vlot, waarna we door de douane konden. Frans twijfelde of wij wel naast elkaar zitten in het vliegtuig (41H en 41J, waar is 41I?) en vroeg later bij de helpdesk of dat het geval was. De Emerates “granny” lachte hem vriendelijk toe en zei: “ja sicher, ir kunt ja nicht aufenander platz nehmen!”. Met een rood aanlopend hoofd nam Frans dit bericht in ontvangst.

Frans genoot van de uitgebreide bagagecontrole, zo grondig wil hij wel vaker gefouilleerd worden. De tas van Monique moest gecontroleerd worden, omdat ze vergeten was de deo in het doorzichtige zakje te stoppen. De douane beambte wilde weten of het een spuitbusje deo of pepperspray was. Hierna moesten we nog door de paspoortcontrole, waarna we konden plaatsnemen en wachten tot de boarding tijd. Met een klein uurtje vertraging vertrokken we van Dusseldorf. De vlucht verliep voorspoedig en 2 films, een maaltijd achter de kiezen en 5.45 uur later landen we in Dubai.

Wat een drukte om half 1 ’s nachts, men loopt hier nog volop te shoppen terwijl wij eigenlijk alleen maar aan ons bed kunnen denken. Redelijk op tijd vertrokken we weer vanuit Dubai naar onze eindbestemming Singapore. Frans had pech, want zijn entertainmentset werkte niet. Pas nadat de het systeem was gereset kon Frans eindelijk verder met zijn filmmarathon. Om 15.00 uur plaatselijke tijd kwamen we aan in Singapore. Na op het vliegveld Singaporese dollars te hebben gepind, stapten we in de Skytrain naar terminal 3 waar de metro naar ons hotel vertrok. De metro stopte voor het hotel, waar we een kleine, moderne en nette kamer hebben op de 13e verdieping.

We liggen nu even bij te komen op ons bed. Het is inmiddels 18.06 uur plaatselijke tijd, gaan zo een hapje eten en dan lekker vroeg naar bed, zo dat we morgen uitgerust aan de stadstour kunnen beginnen. We zullen wel eerst nog even een nieuwe gids van Singapore moeten kopen, omdat Frans die van ons thuis heeft laten liggen. Frans voert als mager excuus aan dat hij de laatste dagen voor vertrek veel bezig is geweest zaken voor Sarawak (Borneo) en Tioman te regelen en Singapore uit het oog verloren is. Wat vinden jullie van dit (mager) excuus?

Tot zover ons verhaal.

Arnoud&ellen

Hello wereldreizigers,ziet er al goed de eerste dag.Een hele fijne vakkantie en geniet van de stadstour vandaag.gr vanuit de Dordogne

Ria N

Hi .Monique en Frans,
Ik wens jullie weer een geweldige reis toe.
Leuk om dit te kunnen volgen.
Enne..verslik je niet in al die pillen.
Groetjes,
tante(hihi)Ria

Paul

He broer, vind je het wel fijn om zo getoucheerd te worden? En denk aan je survivalkit met de stadstour. En Creditcard thuislaten. Monique hou hem in de gaten voordat je het weet...met de gids

Sietie

ik ben het met je eens Monique een mager excuus. Verder wil ik wel weten wat ze allemaal gefouilleerd hebben bij Frans :)

Gaby en Frank

Die credit card heb je zeker nodig voor een drankje in het Raffles Hotel voor de befaamde Singapore Sling.
Heel veel plezier daar! We volgen weer met plezier.

Kees

Leuk om jullie avonturen te volgen; het brengt veel herinneringen terug. Wij zijn gisteren van ons Griekse eiland teruggekomen. goede reis gehad en genoten van het landschap en de rust daar. Nu hebben we weer energie voor de Azoren volgende week. Gisteren kreeg ik trouwens ook de uitslag van mijn CPE (Cambridge) examen: geslaagd! Daar ben ik heel gelukkig mee!! Veel plezier daar en speciaal bij het waterfront: supergezellig!

Inge

Filmmarathon? Frans and Monique featuring Indiana Jones in Never Sleeping Singapore?? Als ik die foto bekijk....
geniet... wij hadden vandaag een enigszins zonnige dag in Luxembourg!

Nico

Frans toch, als ervaren vliegreiziger weet je toch dat 41I niet bestaat omdat de I teveel op cijfer 1 lijkt en dan zoek je je blind naar seat 411!!
Veel plezier ben benieuwd naar de next stage. Groet vanuit NL geteisterd door natte moesonregens!