Frans en Monique met de trein naar Azie

Van Hong Kong naar huis

Maandagmiddag om 4 uur vlogen we met een Boeing 747-400 van Denpasar (Bali) naar Hong Kong. Een heerlijke vlucht in een vrij nieuw toestel. We hadden eindelijk weer ons eigen schermpje, dat werd dus film kijken, en lekker veel beenruimte, Frans dus ook blij.

De blik op Hong Kong vanuit het vliegtuig was schitterend, door alle lichten en weerspiegeling van het licht, leek het wel of de stad van zilver was.

Aangekomen in Hong Kong, om half 9 ’s avonds met 34 graden, gingen we met de hotel shuttlebus naar hotel Jen. Een modern hotel, niet helemaal in het centrum, waar we een Jenkamer hebben op de 19e verdieping. Dit betekent dat we gebruik mogen maken van de Skylounge op de 28e verdieping, met een schitterend uitzicht over de haven van Hong Kong.

Elke dag relaxed ontbijten en ’s avonds een gratis “Happy Hour”, dat uren duurt. Jullie merken al dat wij ons deze laatste dagen nog meer wilden verwennen, voordat wij naar huis gaan.

Onze eerste dag in Hong Kong bestond uit het bekijken van de stad (Hong Kong eiland) en aangezien we hier maar 3 echte dagen zijn, wilden we zo snel mogelijk “alles” zien. Frank en Gaby hadden ons op het idee gebracht om de “Hop-on-hop-off-bus” te pakken. Ze hebben er hier in Hong Kong diverse, wij hebben er 2 gedaan (de Heritage route en de Metropolis route), dus voor 5 euro p.p. hebben we de meeste bezienswaardigheden van het eiland gezien. Geweldig om te doen en het scheelt een hoop lopen.

Na ons “Hop-on-hop-off-avontuur”, was het tijd om iets te gaan eten en een van de vele shoppingmalls te bezoeken. Helaas hadden we een hele dure uitgezocht, dus van shoppen is nog niet zoveel gekomen.

Onze tweede dag in Hong Kong, woensdag 23 juni, stond in het teken van shoppen en zelfs Monique, die niet van shoppen houdt, werd er door aangestoken.

Wij hadden die middag tevens nog voldoende tijd om de Chinese “Man Mo” tempel te bezoeken en, zoals ook de Chinezen doen, voor dierbaren wierookstokjes aan te steken.

Overdag wilde het shoppen nog niet zo lukken en ’s avonds hadden we er ook even een zwaar hoofd in toen er een gigantische regen/onweersbui boven Hong Kong losbarstte. Uiteindelijk werd het iets droger en zijn we toch vertrokken, maar toen we de metro uitstapten in de wijk Kowloon en naar de night market liepen, hadden we beiden het gevoel: nu gaan we slagen. Een paar uur later, vele Hong Kong dollars lichter en cadeautjes voor anderen rijker, was het weer tijd om terug te gaan naar ons hotel.

Onze laatste dag in Hong Kong begon weer met een enorm noodweer maar, nadat het droger werd, zijn we op pad gegaan.

Met de tram en de metro, zijn we wederom naar Kowloon gegaan. Frans hoopte nu eindelijk nog wat kleding te kunnen scoren, helaas is dit niet gelukt, op een leren riem na! Om een uur of 4 zijn we richting het hotel gegaan. Terug in het hotel, was het tijd voor onze laatste “Happy Hour”, toen ook dit voorbij was, was het tijd om te douchen en ons klaar te maken voor vertrek. Met een business-class bus werden we naar het vliegveld gebracht, waar we nog even lekker hebben geshopt en we moe maar voldaan het vliegtuig zijn ingestapt. Zo kwam aan het bezoek van Hong Kong een eind en hiermee ook een eind aan onze wereldreis.

Een schitterende reis, waar we enorm van hebben genoten. We gingen dan ook met een dubbel gevoel terug naar Nederland, blij iedereen weer te zien en verdrietig dat het nu echt voorbij is.

ElsKe

Welcome Home!

Marleen Taris

Bedankt dat ik dit alles met jullie mocht delen. Het was inderdaad een fantastische reis om nooit te vergeten (en nog vaak na te lezen).
Monique, ik zal je nu wel weer snel zien.
Tot dan, groetjes, Marleen.

Anneke van Bree

Dag Frans en Monique,
Bedankt voor jullie reisverslagen/foto's/reacties van vrienden en kennissen.
Jullie hebben een fantastische reis gehad waar jullie nog vaak aan zullen terugdenken, hé?
Tot ziens weer een keertje op de Zonnesteen.
Kees en Anneke Udenhout

Theo

Ja, ja Chinese steden, veel nep (iphones max €35) kopen hoor, kun je hier je vakantie weer ruimschoots terugverdienen :-)

Weemoed?

inge

goed dat jullie het zo geweldig hebben gehad. En zijn de wensen van de geluksballons uitgekomen? die van mij niet...
Misschien schuif ik woensdag in de derde helft aan, maar volleybal zit er niet in. FRans en Monique mooi dat we een beetje met jullie op reis mochten. Fijn dat jullie er weer zijn !

Marion (Lambiek)

Welkom thuis weer en nu weer `reizend`verder hè! Fijn dat alles goed is gegaan! Tot 7/7 op `t Lambiek frietfeest!

Corine

Weer genoten van jullie laatste reisverhaal.
Ik heb super genoten van jullie belevenissen. Bedankt dat ik zo ook een beetje van de reis heb mee kunnen maken. Door de foto's was het net of je er zelf bij was.
Tot donderdag.

Liefs xx

Webmaster

Grappig toch nog een verhaal nu we jullie al gezien hebben.

dominique en anja

we vragen ons nu al een paar dagen af hoe het NU met jullie gaat .... want dat zal toch niet meevallen: hier de draad weer oppikken. Maw: we denken aan jullie!
Groetjes en dank voor alle 'spannende' verslagen!

sandra

Welkom thuis,
Met veel plezier heb ik jullie reis gevolgd!!!
Hoe is het om na al die tijd weer thuis te zijn???
Bedankt voor alle verhalen en foto's

Linda Mateijsen

Hoi hoi,

Wat een geweldig verslag en mooie foto's! Leuk dat wij mee mochten kijken. En als wij daar al van genieten, zullen jullie nog 1000 keer meer hebben genoten!
Monique, fijn om je straks weer op Zonnesteen te zien!!

Groetjes Linda

Frank en Gaby

Eindelijk weer internet!!! Wat een coole afsluiter en helemaal begrijpelijk, dat dubbele gevoel. Soms willen we even naar huis om iedereen te zien en dan weer terug, maar dat kan niet. Ach, nu kunnen jullie je volgende reis gaan plannen..... Al zin in?

Wij blijven nog even in ons huis op wielen wonen. We hebben een megadeal met de camperboer (toch weer een cheapa) en we gaan ermee omhoog tot in Alaska!!

Hopelijk kunnen jullie nog wel een beetje van onze verhalen genieten.

Succes met wennen thuis en geniet van alle vrienden en familie. Is het feestje al gepland voor jullie verjaardagen??

Tot mails!!
Lieve groeten en dikke knuffels